Stem op uw favoriete Social Enlightenment - Utilities
nieuws

Stem op uw favoriete Social Enlightenment

Publicatie

13 Jan 2017

Categorie

Het Nieuwe Produceren

Soort

nieuws

Tags

Enlightenmentz of the Year, Social Enlightenment

Holland Container Innovations, Yoni en Mud Jeans strijden om de winst bij de Social Enlightenmentz. Wie vind jij de winnaar? Een Social Enlightenment laat mensen en bedrijven door middel van een innovatie, idee of concept op een andere manier naar de wereld kijken. En inspireert henzelf en anderen om te verduurzamen.

Stemmen kan tot en met 20 januari 10.00 uur.

Holland Container Innovations

Holland Container Innovations heeft een inklapbare container ontwikkeld. ‘De 4FOLD gaat niet alleen de transportsector op zijn kop zetten, maar ook de wereldeconomie.’ Gemiddeld is in Europa 40 procent van de vervoerde containers leeg. Het vervoeren van die lege containers kost de transportwereld jaarlijks 25 miljard euro en onnodig veel CO2-uitstoot. De inklapbare container is daar een oplossing voor.

Yoni

Yoni maakt tampons en maandverband van biologisch katoen en wil daarmee een alternatief bieden in de schappen. Met haar verhaal wil het bedrijf vrouwen laten nadenken over deze producten. Want hoewel steeds meer mensen bewust nadenken over welke verzorgingsproducten ze gebruiken, gebeurt dat niet bij een intiem product als maandverband of tampons. Er hoeven zelfs geen ingrediënten op de verpakking te staan.

Mud Jeans

Mud Jeans is het eerste en enige circulaire denim merk. Na gebruik kunnen klanten de jeans terug sturen en switchen naar een nieuw model. De teruggestuurde broeken worden aangeboden als vintage jeans of verwerkt tot grondstof voor een nieuwe jeans.

Winnaar

De winnaar wordt tijdens het Duurzaam Geproduceerd congres op 20 januari bekend gemaakt samen met de winnaars in de categorie Project en Process.

De Enlightenmentz of the Year verkiezing is in het leven geroepen door uitgeverij Industrielinqs en is bedoeld om producten en processen die de groene industriële revolutie kunnen veroorzaken een duwtje in de rug te geven. De winnaars worden bepaald door een jury (verdeelt 60 punten), de bezoekers van het Duurzaam Geproduceerd congres (20 punten) en internetstemmen (20 punten). De winnaars krijgen veel aandacht in de bladen en op de websites van uitgeverij Industrielinqs, ze krijgen een jaar lang toegang tot verschillende evenementen van hen en zichtbaarheid op www.enlightenmentz.nl. Ook biedt MVO Nederland de winnaars een partnerschap aan.