Nuon verandert naam in Vattenfall - Utilities
nieuws

Nuon verandert naam in Vattenfall

Publicatie

5 Okt 2018

Categorie

Utilities

Soort

nieuws

Tags

Nuon, Vattenfall

Magnus Hall, CEO van Vattenfall, en Nuon-directeur Peter Smink deelden mee dat Nuon haar naam zal veranderen in de naam van het moederbedrijf Vattenfall. Nuon, dat al bijna tien jaar onderdeel is van het Zweedse Vattenfall, zal als merk geleidelijk uit de markt verdwijnen. Voor de herkenbaarheid worden Nuon en Vattenfall voorlopig naast elkaar gebruikt.

Vattenfall heeft zichzelf als doel gesteld om fossielvrij leven mogelijk te maken binnen één generatie. Om dat breed te kunnen benaderen, over de verschillende landen heen waar Vattenfall actief is, is ervoor gekozen om Nuon en Vattenfall te verenigen in één naam.

Strategisch effectiever

Magnus Hall licht toe: ‘Met deze keuze investeren we in Vattenfalls toekomst. Daarbij behouden we het goede van Nuon en versterken we dat met de voordelen die Vattenfall Nederland brengt: slagkracht, schaalgrootte en expertise – hiermee wonnen we de tender voor het eerste subsidievrije windpark op zee, Hollandse Kust Zuid. Met één naam en één boodschap zijn we strategisch en financieel effectiever. Deze verandering stoomt ons klaar voor de toekomst en voor de ontwikkelingen in de energiemarkt, die steeds groter en globaler wordt. En het laat ons commitment zien aan Nederland – we are here to stay.’

Samen meer bereiken

De naamswijziging komt op een logisch moment. Peter Smink legt uit: ‘Waar we in het verleden hebben afgezien van een rebranding, vanwege de veranderende markt en de kracht van het merk Nuon in Nederland, kiezen we er nu voor om de naamswijziging wél door te zetten. Klimaatverandering en het tegengaan ervan hebben nog nooit zó hoog op de agenda gestaan. De recent geformuleerde ambitie van Vattenfall om fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk te maken sluit daar op aan.

Daarbij zijn de schaalvoordelen en de deskundigheid van Vattenfall essentieel. Een voorbeeld: volgend jaar zijn wij al tien jaar actief op het gebied van elektrisch vervoer in Nederland. In 2009 stapten we als Nuon in een nieuwe markt. Dankzij de expertise van Vattenfall zijn we met onze recente overeenkomst met McDonald’s nu ook actief op de snellaadmarkt in Nederland, waardoor elektrisch rijden voor een heel groot publiek binnen bereik komt. En nu gaan we er, als één Vattenfall, voor zorgen dat onze klanten emissievrij binnen Noordwest-Europa kunnen reizen! We maken deel uit van iets groters en samen bereiken we gewoonweg veel meer.’

Bron: Vattenfall